أهلا بيك

أنصحك تدخل على أحلام صماء لو عايز تنتشي,لو عايز تشوف الواقع الكئيب ادخل اقرا رباعيات صاحي و المنسيين

2009/03/25

دفعة كوم برومين و تسعة

الدكتور كان بيقول انها مسألة وقت و يخف,بعيد عنكم الواد رائد بقاله فترة في السرير,قال ايه,عنده برومين,و قاعد يهلوس من ساعتها,رحت رايح جري اجيب ورقة و قلم أكتب وراه الهلاوس,يمكن يا هلوسة انهاردة بفلوس بكرة تبقي ببلاش,و الهلوسة البيضا تنفع الدفعة السودا.
الواد كان بيقول اييه؟
الدفعة ام برومين يشيلها اتنين
دفعة في بروم خير من دفعتين علي الشجرة
يوجد البرومين في اللحمة و يوجد برومين واحد حيواني و التاني نباتي
فضلي برومين و أطلع برا
يا داخل بين الدفعة و طلبتها,ما ينوبك الا بروماتها
لا تضع الدفعة كلها في برومة واحدة.
و كان بيغني أغاني كدة من قبيل:
برومين,برومين دول و لا عينين...
يا يا يا بروم تقيل,يا يا يا مشيبني...
بين برومين و ميا...
انت برومي,قبل متشوفك عينيا,عمر ضايع...
لأ دي بتاعتي,لأ دي بتاعتي,يا سلام ياختي...


أنا قلقت و كلمت دار الافتاء أسألهم في شرعية البرومين,و كان الرد"لا يجوز شرعا حيث أنه درب من دروب الطمع,و بالطمع يقل ما جمع,الا و النبي يعني ايه بروم؟"

لجأت لدكتور نفسي و قال"فرويد بيقول ان ده نتيجة طبيعية لعقدة من الطفولة,انت كنت بتاخد اللعب منه و هو صغير؟"

لجأت لمبرمج,قال ان الدفعة هنجت من كتر الداتا,فحصل أوفرلود,حسوا انهم بياخدوا منهج دفعتين,أو يمكن في انفنت لوب في النص.

عامة أنا متطمن لكلام الدكتور الأولاني و ان شاء الله بروم يفوت و لا حد يموت ,و العبوا مع بعض متتخانقوش
كان عندي سؤال,هو هيكون في برده ملك و ملكة البروم و هيرقصوا مع بعض و العك اللي بيحصل في الأفلام الأجنبي؟و لا الحوار رقصات بلدي بس؟

أعتذر للقراء لبواخة الموضوع و طعمه المر,لكن أعمل ايه,هو الموقف بايخ و مكانش في أنسب من مقالي ده عشان أعلق عليه.الي جانب ازدياد الطلب و الالحاح علي عشان اكتب في الموضوع.

No comments: