أهلا بيك

أنصحك تدخل على أحلام صماء لو عايز تنتشي,لو عايز تشوف الواقع الكئيب ادخل اقرا رباعيات صاحي و المنسيين

2008/03/14

أنا بنطلون


أحب أعرفكم بنفسي,أنا بنطلون جينز عادي,زي أي جينز بتشوف الناس لابساه...مصري,مش بلد المنشأ أكيد,لكن ده جنسية اللي شاريني و لابسني و هاريني.أنا ياما قابلت جينزات و ياما اشتكيت و سمعت شكاوي,احنا فعلا حالنا وحش...
أوقات كتير البنطلون مش بيكون عارف يحتوي اللي لابسه,بيكون خايف لا يتقطع...و يتحول لحتت خرقة بيتمسح بيها الأرض.و أوقات تانية بقابل بنطلونات بتكون واسعة لدرجة انها بتخطط تتسلت من وسط اللي لابسها,بس حظهم مبيساعدهمش,ديما يا اما الشخص اللي لابسهم ماسكهم من جيوبهم يا اما الأندر وير مش مستعد ينكشف كله فبيمسكهم,بس ايه يعني؟اذا كان الشخص سايب الأندر وير باين نصه,ميسيبه كله بقي؟بالمناسبة,في اختراعين اتعملوا عشان نتمسك,في الحزام و في الحمالات.بعدين أوقات كتير البنطلونات بتحزن ان بنات محجبات لابسينهم ضيقين,يعني البنطلون الجينز بيحس انه مش في المكان المناسب,تحزيقة ايه اللي تخلي بنت محجبة تستخدمه فيها؟لأ و الشباب بقي فعلا غريب,بقي يوسخنا و يسمينا وسخين(ديرتي) و قال ايه موضة!!أو يسيب رجلينا تتقطع و تتوسخ و تتطين و كله فدا المنظر الكول و الروشنة,حرام عليكم احنا ولاد قماش مش رخيص عشان نتبهدل البهدلة السودة دي,و بعدين بأي حق يتكتب علينا بالجاف و الحبر و لا نتقطع و نتساب متقطعين؟طب الرفا اللي تحت البيت ده يكسب منين و كل واحد قاطع البنطلون بتاعه و منفضله؟بعدين احنا كنا بنستر,ايه اللي جرالنا؟أنا خايف في يوم أتقصر و ابقي بنتاكور و بعدها شوية كدة و اتقلب شورت,و يمكن يكون مصيري في النهاية شورت ساخن و العياذ بالله!!
بعدين أنا ببهت,يعني الورقة اللي متخيطة فيا يقولوا فيها ايه عشان تفهموا انكم لازم تغسلونا مقلوبين عشان اللون ميروحش؟
اعتراض أخير,أنا شايف اننا أريح بكتير من لبس البدل,يعني لو قانون العمل حط حدود أقل علي اللبس,مش لازم يكون رسمي يعني,احنا كلبس كاجوال نسهل عليك قعدة الشغل لساعات علي المكتب,الي جانب الكرافتة اللي ملهاش لازمة.

1 comment:

Unknown said...

تصدق يا الفارس
بجد
بنطلونى صعب عليا قوى ع اللى بعمله فيه
بس مش مشكلتى
ذنبه بائه انه عجبنى وجبته
حلو البوست
بس اتقطع فجاة وبدون مقدمات